نعمت زاده : با مشارکت 65 درصدي بخش خصوصي طرح هاي نيمه تمام صنايع معدني فعال شد

کد خبر: 10140 تاریخ انتشار: 1397/01/17 19:22:44
نمایش: 2502
اخبار

وزير صنعت ، معدن و تجارت گفت: با مشارکت 65 درصدي بخش خصوصي، اغلب طرح هاي نيمه تمام صنايع معدني از جمله 7 طرح فولاد استاني فعال شده است.

به گزارش روابط عمومي ايميدرو، مهندس محمدرضا نعمت زاده که در مصاحبه زنده تلويزيوني برنامه "تيتر امشب" سخن مي گفت، افزود: همچنين پروژه معادن سنگان که 100 درصد متعلق به ايميدرو بود، با واگذاري 80 درصد آن از طريق مزايده ، با مشارکت بخش خصوصي فعال شده است.

وي با بيان اينکه يکي از برنامه هاي جدي دولت که به طور جدي دنبال شده ، بحث جلوگيري از خام فروشي است، گفت: وقتي سنگ آهن به صورت خام عرضه مي شود، به اين معني است که صنايع بعدي آن شامل گندله، کنسانتره، آهن اسفنجي ، ذوب و ... ايجاد نشده يا ظرفيت آن کافي نيست. به همين دليل به طور مرتب جلسات ماهانه با صاحبان و مديران واحدهاي صنعتي و معدني بخش خصوصي برگزار و مشکلات آنها در زمينه هاي مختلف از جمله تامين ارز مورد نيازشان از محل صندوق توسعه ملي يا بانک ها بررسي و برطرف مي شود.
وي ادامه داد: بسياري از صنايع که ارز مورد نياز آنها تامين شده، در روزها و هفته هاي اخير افتتاح شده و بقيه بتدريج تا پايان سال راه اندازي خواهد شد.
نعمت زاده گفت: صنايع جانبي را بتدريج تا پايان سال 95 به حدي افزايش خواهيم داد که ديگر نيازي به خام فروشي نباشد.
وي که عملکرد دو سال گذشته وزارت صنعت ، معدن و تجارت را تشريح مي کرد، افزود: هر چند روند خروج از رکود کند شده اما در اين شرايط صنايعي هم داريم که رشد توليد دارند.
نعمت زاده تصريح کرد: بيش از 24 مورد از مواد آيين نامه قانون رقابت پذير تصويب شده که اجرايي کردن اين آيين نامه، به رونق اقتصادي کمک خواهد کرد.
وي گفت: بر اساس گزارش رسمي بانک مرکزي، بخش صنعت کشور در سال گذشته 6.7 درصد ، بخش معدن 9.8 درصد و تجارت 3.7 درصد رشد داشت.

افزودن دیدگاه


پیشرفت پروژه

ناحیه احیاء مستقیم ، انباشت و برداشت(98 %)
ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم(94 %)
ناحیه پشتیبانی و جنبی(86 %)
پیشرفت کل(91 %)
تصاویر روز
جراید و رسانه ها

آرشیو

پیوندها


















 

آمار سایت

آنلاین ها
20
امروز
767
دیروز
442
هفته
11265
ماه
187303
کل
228492
 

نظرسنجی

نظر شما در مورد پرتال جدید چیست؟